Прийоми формувального оцінювання: соціальна та здоров'язбережувальна освітня галузь
Телеграма. Цей прийом сприяє актуалізації суб'єктивного досвіду. Попросіть школярів коротко написати побажання сусідові по парті на основі того, що вони дізналися під час уроку. Також можна написати побажання визначній постаті, науковцю або самому собі.
Оптиміст/песиміст. Попросіть школярів об'єднатися у пари та розглянути протилежні емоційні сторони тематичного дослідження, твердження чи певної ситуації. Заохочуйте їх по-справжньому прожити вивчення конкретної події та зрозуміти почуття героя. Така вправа спонукає школярів не стримувати власних почуттів та набувати важливих соціальних навичок.
Вчитель та учень. Наприкінці уроку попросіть учнів об'єднатися у пари та запропонуйте їм обрати одну з двох ролей: вчителя чи учня. Задача вчителя полягає в тому, щоб згадати основні тези уроку, а завдання учня – викреслити пункти у конспекті та знайти пункти, які «педагог» пропустив.
Навчальні щоденники. Це щоденна коротка вправа, яка дозволить учням розповісти про свої враження від уроку. Учні мають записувати в окремий зошит те, що вони дізналися, що викликало у них труднощі, або ідеї, які вони вважають корисними. Звичайно, така копітка робота сподобається не всім, тож можна запропонувати їм альтернативу! Наприклад, вони можуть вести щоденник у вигляді відео- чи аудіозаписів, ділитися своїми думками в класному чаті чи на сторінці класу у соціальній мережі. Це чудова вправа для згуртування учнів.